Pāriet uz galveno saturu

28. Dong Van - mūsu ceļojuma tālākais ziemeļu punkts


    Yen Minh. Ceļos 7:00, jo izbraucam tikai 8. Lejā pie viesnīcas nopērku pildīto bageti, ko turpat arī apēdu un lēnām eju uz kafejnicas pusi, kur mūs gaidīs šoferis. Nedaudz pēc 8:00 mūsu auto ir klāt. Šodien laiks mūs nelutina - smidzina lietus un nedaudz augstāk kalnos jau arī migla.


    Apstājamies it kā pie skaistām vietām, tā vismaz šoferītis mums saka, bet viss ko redzam ir tikai balta bieza migla.


    Braucam kā pa mākoņiem.  Maigi izsakoties, biki škrobe, ka nevaram baudīt skaistās kalnu ainavas, bet palikt uz vietas un gaidīt nākošo dienu nav īsti prātīgi, jo nevar zināt kāds laiks būs rīt. Braucam vien tālāk. Pārbraucot kalnu pāreju, laiks izmainās un otrā kalna pusē miglas brīžiem vairs nav. Ķeram skaistos skatus un fotografējam, jo te laiks mainās ļoti ātri un nevar zināt, kad atkal iebrauksim mākonī.



    Apstādīts te ir pilnīgi viss. Pat ja pie ceļa apmales ir kāds brīvs laukums, tad tur noteikti būs kas iestādīts.


    Augstāk kalnos krietni vēsāks - vietām tikai 16 grādi, kas komplektā ar miglu un lietu pavisam nav patīkami. Tā visu dienu laiks mijas no miglas uz sauli, no saules uz lietu, no lietus atkal uz miglu.
    Iebraucam Dong Van. Šis ir mūsu brauciena tālākais ziemeļu punkts. Neliela pauze, izstaigājam tirdziņu, apskatu vietējos suvenīrus un nobaudu citronzāles tēju ar medu.





    Braucam uz Ma Pi Leng Pass - kalnu pāreja, kas ir vien kādus 10 kilometrus no Dong Van.



    Dēļ visai draņķīgā laika, mēs plānoto 3 dienu braucienu saīsinām uz 2 dienām un uzbraukuši Ma Pi Leng kalnu pārejā, griežamies riņķī un braucam atpakaļ.
    Šodien uz ceļiem ļoti daudz bērnu. Vieni paši bez pieaugušajiem staigā tādi ap 5 gadi veci, citi nedaudz vecāki. Sievietes kalnu nogāzēs strādā tādos košos brunčos, kā tautas tērpos. Te dzīvo dažādas etniskās grupas. Pēc sejām pavisam citādāki cilvēki, kā lejā Vjetnamas vidusdaļā.
    Apstādīts ir viss, kas vien iespējams. Kalnu nogāzēs ļoti daudz akmeņu, bet katrs zemes pleķītis starp akmeniem ir apstādīts. Visur gandrīz tikai kukurūza. Sakopts tik rūpīgi un kārtīgi, ka liekas pat nezāles tur vispār neaug. Nezinu kā viņi spēj izstaigāt pa šīm stāvajām kalnu nogāzēm, lai visu sakoptu. Mājas arī lielākā daļa salidzinoši diezgan labas un stingras, celtas no nelieliem, ķiegeļa izmēra betona blokiem. Absolūts pretstats pilsētām, it īpaši nomalēm un pludmalēm, kur pilns ar plastmasas atkritumiem.
Vietām, kur zemāks, ir ari rīsu lauciņi.


    Atpakaļceļā laiks nedaudz labāks un vietās, kur pirms tam bija migla, kā balta siena, tagad redzam nedaudz vairāk.
 


    Sajūtas ir gūtas pietiekoši, bildes arī kaut kādas ir, bet tās nespēj attēlot pat pusi no redzētā, jo kalnu skati pa īstam ir baudāmi tikai ar acīm un sajūtām. Šī bija tā diena, kad es visvairāk besījos par to, ka neesmu paņēmis šaja ceļojumā līdzi spoguļkameru un šo visu tagad fotografēju ar veco telefonu &^#@&^%#^%$@^$#&
Pa ceļam iebraucam vēlreiz paēst garšīgo nūdeļu zupu un springroļļus, ko arī vakar ēdām Quan Ba pilsētā.
    Atpakaļceļā kādā brīdī musu mierīgais šoferītis reizēm sāk brauk visai pārgalvīgi. Kādā posmā pat sarīko sacensības ar citu džipu. Jau gribu teikt, ka mēs neesam uz ralliju atbaukuši, bet drīz arī klāt pilsēta un viss beidzas labi.
    Hazaņā (Ha Giang) esam nedaudz pēc 17:00. Brauciens mums izmaksājis 3,000,000vnd  (apmēram 120eiro). Par 2 dienu braucienu ar džipu pa kalniem, tā ir visai pieņemama cena. Paliekam pa nakti tajā pat viesnīcā, kur bijām iepriekš. Tur arī noskaidroju par autobusu uz Hanoju


     Pievakarē omulīgas kafejnīcas apmeklējums ar kapučino un mango smūtija baudīšanu. Par kapučino esmu nedaudz vīlies, jo piens nav īsti sakults un garšo kā parasta kafija ar pienu, bet tas tā, lai dzīve neliktos pārāk rožaina. Pa ceļam uz viesnīcu vēl apēdam pa kraukšķīgai pildītai bagetei, nopērkam ūdeni, cepumus, riekstus. Rīt 8 autobuss.
    Rīt vēl...

Šī emuāra populārākās ziņas

1. Kā tas viss sākās

     Viss sākās ar to, ka Norwegian akcijā parādījās biļetes RIX-ARN-BKK par 140 eiro. Bez lielām cerībām, ka kāds piekritīs braukt prom no Latvijas uz pusotru mēnesi, kā biju nolēmis, es piezvanīju Viktoram un teicu, ka ir laba cena biļetēm. Nepagāja ne ilgs brīdis, ka viņš atzvanīja un pateica – braucam. Atzīmēju kartē lielākos pieturas punktus, kuros noteikti gribētu pabūt un nopirku arī biļetes atpakaļceļam. Nekas daudz iepriekš nebija ne saplānots, ne rezervēts, bet līdz ar to mums ir lielāka brīvība un neesam piesaistīti viesnīcu rezervācijas datumiem. Varam brīvi mainīt savu uzturēšanās laiku un vietu. Apmēram mēnesi pavadīsim Vjetnamā un 2 nedēļas Taizemē. Man tā būs otrā viesošanās Āzijā, Viktoram un Evijai - pirmā.      Un tā, dzestrā, saulainā rītā, ar pavisam vieglu mugursomu plecos un sandalēm kājās, dodos uz Rīgas lidostu. Tur satieku abus līdzbraucējus - Viktoru un Eviju. Pirmais lidojums RIX-ARN pavisam īss. Tad neliela atelp

8. Brauciens uz Can Tho un vakara pastaiga

     Vinlonga. 8:00 no rīta kāds klauvē pie durvīm. Viktors atnesis man brokastīm pomelo, līčas, banānus, sapodillu un rambutānus. Cik labi, ka ir draugi. Bļin, alu gan aizmirsis. Labi, piedodu!       Šodien dosimies uz Konto. Aptuvens plāns izbraukt ap 9. Viesnīca rezervēta ar Agoda - 8euro par 2-vieīgu numuru ar kondicionieri un wc. Īsti gan vairs kondicionieris nav vajadzīgs, jo vakarnakt biju to ieregulējis uz 28 grādiem. Pa dienu sagribējās siltāku un pagriezu pat uz 29.      Izejot no viesnīcas lejā pie ieejas ir dzīvnieku un putnu tirdziņš. Suņi, papagaiļi, eži un vēl visādas radības. Evija pa logu bija redzējusi, ka iepriekšējā dienā kāds vīrietis nopērk vienā reizē 12 kucēnus un viņu visu laiku nelika mierā doma - ko viņš darīs ar tik daudz kucēniem. Teicu, lai iet uzprasa, bet neaizgāja. Tagad braucam prom tā arī nenoskaidrojuši. Ēšanai viņi par mazu un cik zinu, tad suņus ēd tikai Vjetnamas ziemeļu daļā, bet ejot pa pilsētu kādā vietā arī šeit ieraudzījām suņu kautķ

2. Bangkoka, tuktuks un garšīgās zupas

     5.30 esmu jau pamodies, kas ir visai netipiski priekš manis. Šodien brauksim uz AirChina biroju noskaidrot vai mana biļešu rezervācija patiešām eksistē, jo internetā to nevarēja atrast ne AirBaltic, ne citi. Brauksim ar kuģīti, jo nasko kuģīšu satiksme pa Čaopraijas upi ir ļoti ērta un ātra. Mums vajadzīgs kugītis ar oranžo karogu. Pēc neilga brīža tas ir klāt un kāpjam iekšā. Brauciens maksā 15 bāti neatkarīgi no attāluma. Vērojam apkārtni un  skatāmies gps kartē, kad jākāpj ārā. Izkāpuši ejam biroja virzienā. Jāiet kādi 2-3 km, tāpēc nekādu transportu neplānojam izmantot.      Pa ceļam pie mums pienāk onka no tuktuka un piedāvā par 50bātiem izvadāt 1h ekskursijā, bet būšot jāieiet kādā apģērbu veikalā - viņam par to tiekot litrs benzīna. Saku, ka mums nevajag, bet lai aizved uz AirChina biroju. Šis ar mieru par 50thb, es saku 30 un šis piekrīt. Vēl nosaka you are happy -