Pāriet uz galveno saturu

15, Krabji, omāri un draza jūras krastā

Phu Quoc. Pamostos 7. No rīta vēss 26 grādi. Evija un Viktors jau uzstaigājuši tirgu un noskaidrojuši, ka omāri te restorānos maksā 1,500,000-1,800,000vnd/kg. Krabji vakar bija pa 300,000 (12eur/kg). Tā ir cena par jau pagatavotu.

Brokastis paēdam tepat gesthausē, tad ņemam rollerus uz braucam ziemeļu virzienā. Pa ceļam apstājamie kādā ēstuvē, kur virs jūras sabūvētas pavisam vienkāršas nojumes un tiltiņi. Pajautāju cik te maksā krabji un omāri. Omāru nav, bet krabji 400,000, bet par cik esam tikko paēduši, tad braucam vien tālāk. Šī salas mala ir maz apdzīvota. Vietām pat vairākus kilometrus nav nevienas mājas. Šoseja praktiski tukša, tik pa laikam aizbrauc kāds rolleris vai auto. Gabalu tālāk pagriežam pa labi un izbraucam pie jūras. Tur laipa iekšā jūrā un daži namiņi uz ūdens.

Ejam paskatīties. Kāda sieviete attīra krabjus no čaulām un gaļu liek maisiņos. Jautāju cik maksā attīrītā gaļa - 500,000. Riktīgi pa lēto - sanāk 5x lētāk kā tirgū, bet 100% pārliecības par to nav, jo komunikācija tikai ar Gogles palīdzību, bet Gogle vjetnamiski tulko vienkārši šausmīgi. Prasu nopirkt 300 gramus iztīrītos, bet viņa īsti nesaprot. Tad viņa man rāda uz dzīvajiem krabjiem. Saku lai pagatavo mums 2 cilvēkiem. Šī prasa vai 1 kg? Es saku ka nezini cik tas daudz būs un vai priekš 2 cilvēkiem nebūs par daudz. Galu galā neko tā arī nesarunājām. Viņa pateica, ka iztīrītā gaļa jau ir pārdota. Es nesāku no jauna skaidrot, ka gribam veselus krabjus. Braucam tālāk. Salas ziemeļu galā ir maza saliņa uz kuru var aiziet kājām pa tiltiņu.

Vietējā ēstuvē pajautājam cik maksā krabji - 500,000. Sakām, ka vēl padomāsim. Atstājam rollerus pie ēstuves un ejam apskatīt saliņu. Pārejam mērkaķu tiltiņu un esam uz salas.

Tur celiņi izlikti ar akmens plāksnēm, bet redzams, ka nu jau daudzus gadus netiek kopti. Salas krasti diezgan piemēsloti. Šajā gadījumā to visu krastā izskalojusi jūra. Tiesa gan tie nav atkritumi, kas pūst un smird, bet visāda cita draza, kas vietām plašā joslā noklāj jūras krastu.

Salas otrā pusē stipri tīrāks un un vietām pat visai smuki skatiņi.

Atnākuši atpakaļ izlemjam, ka brauksim krabjus ēst uz namiņiem, kas bija sacelti virs ūdens. Uz saliņas jūras krastā izveidota primitīva bāra stoika. Sēdi, dzer alu un raugies tālēs zilajās.

Visi bārmeņi gan bija nolikušies šūpuļtīklos uz diendusu. Apgājuši līkumu ejam atpakaļ. Te krabjus neēdīsim, bet brauksim atpakaļ, kur mums tos piedāvāja par 400,000.
    Kad apnīk braukt ar rolleri, tad var atvilkt elpu ceļmalas šūpuļtīklā, kas blakus kādam veikaliņam vai kafejnīcai.

Atbraukuši iepriekš noskatītajā vietā, pasūtam 4 krabjus (Evija nepiedalās), rīsus, kokosriekstu un ejam zvilnēt šūpuļtīklos, kamēr pagatavos ēdamo.

Bez krabjiem te bija arī mazie bezspīļu omāri - slipper lobster, bet par cik nezināju kas tie ir, tad tā arī nenogaršojām. Pieļauju, ka tajos gaļas ir vairāk kā krabjos.

Ilgi nav jāgaida. Tiek atnesti lieli kokosrieksti un šķīvis ar krabjiem. Dzīres var sākties. Pietrūkst alus, bet par cik mums vēl jābrauc, tad atturamies no alkohola. Ar krabjiem ķēpa diezgan liela un gaļas maz, bet par cik mums ir atnestas arī standziņas, tad process ir interesants.

Paēduši liekamies atkal šūpuļtīklos, jo šodien nekur nav jāsteidzas un guļot varu pierakstīt dienas notikumus. Pusstundu paslinkojuši braucam uz gesthausi. Esam nobraukuši ap 60 km. Rīt agri jāceļas, jo 7:30 lidmašīna un Nha Trang.
    Vakarā vēl aizejam līdz molam, tur lielā skaitā restorāni, kas tirgo jūras veltes, bet mēs jau pa dienu krabjus ēduši un mums tas neinteresē.

Atpakaļceļā apstājos pie pērļu tirgotavas. Jānopērk šis tas uz mājām. Vēl viens vakara Tiger aliņš, tad jārezervē ar Agodas palīdzību viesnīca Ņačaņā, jāpazvana uz mājām un tad ātri ātri gulēt.
    Rīt vēl...

Šī emuāra populārākās ziņas

1. Kā tas viss sākās

Viss sākās ar to, ka Norwegian akcijā parādījās biļetes RIX-ARN-BKK par 140 eiro. Bez lielām cerībām, ka kāds piekritīs braukt prom no Latvijas uz pusotru mēnesi, kā biju nolēmis, es piezvanīju Viktoram un teicu, ka ir laba cena biļetēm. Nepagāja ne ilgs brīdis, ka viņš atzvanīja un pateica – braucam. Atzīmēju kartē lielākos pieturas punktus, kuros noteikti gribētu pabūt un nopirku arī biļetes atpakaļceļam. Nekas daudz iepriekš nebija ne saplānots, ne rezervēts, bet līdz ar to mums ir lielāka brīvība un neesam piesaistīti viesnīcu rezervācijas datumiem. Varam brīvi mainīt savu uzturēšanās laiku un vietu. Apmēram mēnesi pavadīsim Vjetnamā un 2 nedēļas Taizemē. Man tā būs otrā viesošanās Āzijā, Viktoram un Evijai - pirmā.      Un tā, dzestrā, saulainā rītā, ar pavisam vieglu mugursomu plecos un sandalēm kājās, dodos uz Rīgas lidostu. Tur satieku abus līdzbraucējus - Viktoru un Eviju. Pirmais lidojums RIX-ARN pavisam īss. Tad neliela atelp

2. Bangkoka, tuktuks un garšīgās zupas

5.30 esmu jau pamodies, kas ir visai netipiski priekš manis. Šodien brauksim uz AirChina biroju noskaidrot vai mana biļešu rezervācija patiešām eksistē, jo internetā to nevarēja atrast ne AirBaltic, ne citi. Brauksim ar kuģīti, jo nasko kuģīšu satiksme pa Čaopraijas upi ir ļoti ērta un ātra. Mums vajadzīgs kugītis ar oranžo karogu. Pēc neilga brīža tas ir klāt un kāpjam iekšā. Brauciens maksā 15 bāti neatkarīgi no attāluma. Vērojam apkārtni un  skatāmies gps kartē, kad jākāpj ārā. Izkāpuši ejam biroja virzienā. Jāiet kādi 2-3 km, tāpēc nekādu transportu neplānojam izmantot.      Pa ceļam pie mums pienāk onka no tuktuka un piedāvā par 50bātiem izvadāt 1h ekskursijā, bet būšot jāieiet kādā apģērbu veikalā - viņam par to tiekot litrs benzīna. Saku, ka mums nevajag, bet lai aizved uz AirChina biroju. Šis ar mieru par 50thb, es saku 30 un šis piekrīt. Vēl nosaka you are happy -

8. Brauciens uz Can Tho un vakara pastaiga

Vinlonga. 8:00 no rīta kāds klauvē pie durvīm. Viktors atnesis man brokastīm pomelo, līčas, banānus, sapodillu un rambutānus. Cik labi, ka ir draugi. Bļin, alu gan aizmirsis. Labi, piedodu!       Šodien dosimies uz Konto. Aptuvens plāns izbraukt ap 9. Viesnīca rezervēta ar Agoda - 8euro par 2-vieīgu numuru ar kondicionieri un wc. Īsti gan vairs kondicionieris nav vajadzīgs, jo vakarnakt biju to ieregulējis uz 28 grādiem. Pa dienu sagribējās siltāku un pagriezu pat uz 29.      Izejot no viesnīcas lejā pie ieejas ir dzīvnieku un putnu tirdziņš. Suņi, papagaiļi, eži un vēl visādas radības. Evija pa logu bija redzējusi, ka iepriekšējā dienā kāds vīrietis nopērk vienā reizē 12 kucēnus un viņu visu laiku nelika mierā doma - ko viņš darīs ar tik daudz kucēniem. Teicu, lai iet uzprasa, bet neaizgāja. Tagad braucam prom tā arī nenoskaidrojuši. Ēšanai viņi par mazu un cik zinu, tad suņus ēd tikai Vjetnamas ziemeļu daļā, bet ejot pa pilsētu kādā vietā arī šeit ieraudzījām suņu kautķ