Pāriet uz galveno saturu

Ceļojums uz Vjetnamu. 7 lietas, kas ir jāzina par ceļojuma izmaksām



    Vai ceļojums uz Vjetnamu ir dārgs? Kādas ir cenas Vjetnamā? Lasiet atbildes uz šiem jautājumiem. Šeit aprakstīšu savu pieredzi, kas noderēs izvērtējot Vjetnamu, kā savu potenciālo ceļojuma galamērķi. Kā samazināt izmaksas ceļojot bez tūroperatoru pakalpojumiem. Pastāstīšu par kādām cenām ko pirkt un cik maksā Vjetnamas ēdieni. Kur meklēt lētas aviobiļetes, kāds ir vietējais transports un kur atrast viesnīcu. Dažas idejas kur ietaupīt un beigās neliels parskats par to, kā procentuāli sadalījušies tēriņi par transportu, ēšanu un dzīvošanu.

    Tātad – vai ceļojums uz Vjetnamu ir dārgs? 
Nē, ceļojums uz Vjetnamu nav dārgs, ja salīdzina ar ceļojumiem uz līdzīgām valstīm. Lielākās izmaksas parasti ir par lidmašīnas biļetēm, tāpēc pastāstīšu kur meklēt lētas aviobiļetes. 
Uzzinasiet par transporta, viesnīcu un ēšanas izmaksām.

Turpinājumā:


Kā nokļūt Vjetnamā

    No Latvijas tiešo avioreisu uz Vjetnamu nav, tādēļ ir jāplāno maršruts caur kādu no tuvējām valstīm, no kurām veic lidojumus uz Aziju. Tādas varētu būt Zviedrija, Norvēģija, Krievija un arī Ķīna vai Singapūra. Krievijas Aeroflot lido uz vairākām Vjetnamas pilsētām, tomēr izvēloties lidojumu ar vienu pārsēšanos Maskavā, reti kad biļešu cenas ir zemas. Te nu ir jāizvērtē prioritātes – ātrāk un dārgāk vai lētāk, bet nedaudz ilgāk. Bieži izdevīgāk ir plānot lidojumu ar 2 pārsēšanās reizēm, kas īpaši neapgrūtina nokļūšanu galamērķī, bet bieži vien visai būtiski samazina izmaksas. Kā piemērs varētu būt Norwegian lidojums pa maršrutu Rīga-Oslo-Bangkoka vai arī Rīga-Ārlanda-Bangkoka un pēc tam tālāk uz Vjetnamu ar kādu citu avio kompaniju. Pēdējā pilsēta Vjetnamā var būt ar visai lielu izvēles iespēju, jo no Bangkokas ir daudz un dažādi lēti lidojumi un daudzām Vjetnamas pilsētām. Planojot lidojumu ar 2 parsēšanās reizēm, ka papildus opciju varat izmantot iespēju apskatīties vēl kādu valsti vai pilsētu - ja kāds no tranzīta punktiem jums ir interesants, tad varat tur pavadīt dažas dienas un tikai tad lidot tālāk. Šādi iespējams saplānot lidojumus ar viszemākajām izmaksām, jo neesat piesaistīts pie pēdējā lidojuma laika. Dažkārt arī no citām Eiropas pilsētām var noķert biļetes par īpaši zemām cenām. Diemžēl man nav izdevies šos lidojumus sakombinēt tā, lai tie būtu izdevīgi.
    Atpakaļ uz Rīgu, viens no variantiem varētu būt lidojums no Hošiminas vai Hanojas caur Maskavu. Nedaudz dārgāk, bet toties ātrāk, kas varētu būt pluss atpakaļceļā, kad esat jau nedaudz noguruši no ceļojuma. Lai arī ne visi ir Aeroflot fani, man viņu serviss apmierina un laiks, kas jāpavada ceļā ir salīdzinoši mazāks. Plus vēl reģistrētā bagāžā ir iekļauta biļetes cenā. Cits variants ir caur Taizemi, Singapūru vai Ķīnu un tad tālāk caur Zviedriju vai Poliju. Cena būs zemāka, bet laiks, kas jāpavada ceļā, būs ilgāks.

Kur meklēt lētas aviobiļetes

    Ērtākie meklētāji, lai atrastu lētākās avio biļetes un Vjetnamu, ir Skyscanner un Kiwi. Tajos iespējams meklēšanā norādīt ne tikai konkrētu datumu, bet arī lielāku laika periodu, kurā veikt meklēšanu. Kad ir atrasts vēlamais maršruts, bet cena nav tā ko gribētos, tad var ieslēgt paziņojumus šim maršrutam un saņemt ziņas par cenu izmaiņām. Tiklīdz būs cenu kritums, jūs to uzzināsiet. Citreiz starpnieku aģentiem ir lētākas cenas, ka pārvadātājam, bet citreiz otrādi. Iesaku vienmēr pārbaudīt cenu arī pārvadātāja interneta vietnē. Piemēram Norwegian vietnē cena mēdz būt zemāka nekā tā norādīta Skyscanner. Visdrošāk ir pirkt no tās aviokompānijas, kas veic lidojumus, taču reizēm cena, ko piedāvā citi aģenti, ir zemāka. Ir bijušas situācijas, kad pērkot no starpniekiem ir apgrūtināta komunikācija nestandarta situācijās, bet kas neriskē, tas nedzer šampanieti. Kā papildus opcija – pierakstieties jaunumiem avio pārvadātāju Facebook lapās. Tā jūs saņemsiet jaunāko informāciju par biļešu akcijām, kas notiek vairākas reizes gadā.

Cik maksā aviobiļetes uz Vjetnamu

    Standarta cena lidojumam uz Vjetnamu ar vienu pārsēšanos ir aptuveni sakot no 300 eiro. Ar 2 pārsēšanās reizēm - no 250 eiro. Savukārt akcijās šādus lidojumus iespējams nopirkt par daudz zemāku cenu – esmu pircis Rīga-Ārlanda-Bangkoka par 135 eiro. Bangkoka-Hošimina (vai arī citas pilsētas) laicīgi pērkot itin bieži ir par labu cenu un maksā ap 40 eiro, bet akcijās, to iespējams noķert arī lētāk.
    Atpakaļceļš ar vienu pārsēšanos izmaksās sākot no 350 eiro. Ar 2 pārsēšanās reizēm aptuveni no 250 eiro. Akcijās zem 200 eiro. Dažreiz izdevīgāk ir uzreiz pirkt turp-atpakaļ, bet citreiz, pērkot atsevišķi, ir zemāka cena. Pērkot atseviški, arī neesat piesaistīts konkrētai lidostai un varat iegūt lielāku pārvietošanās brīvību.

Kāds ir transports Vjetnamā

    Vietējais transports Vjetnama ir lēts. Lielākiem un mazākiem attālumiem ir dažāda izmēra un komforta autobusi, kā arī vilcieni un lidmašīnas. Tāpat iespējams izmantot kuģus, laivas, rollerus un taksometrus. Taksometrus ērti izsaukt ar Grab aplikāciju, bet mazākās pilsētās, tas var nebūt pieejams. Saderīga ar Android un iOs ierīcēm. Ja esat tūristu iecienītā vietā, tad uz ielas atrast rolleri, kas aizvestu uz vajadzīgo vietu, nav īpaši jāpiepūlas, jo tie ir lielā daudzumā. Daudzviet var iznomāt rolleri, lai brauktu pats. Bieži, lai atrastu nepieciešamo transportu uz vajadzīgo vietu, noder Google, bet ir gadījumi, kad tā aizved pavisam greizi - pārbaudiet izvēlēto transportu arī citās vietnēs. 
    Lai atrastu piemērotāko transportu, var izmantot Rome2rio un 12Go Asia vietnes, kur ērti var salīdzināt laikus un izmaksas dažādiem transporta veidiem vēlamajā maršrutā. Lielajās pilsētās Vjetnamas pilsētas publiskajam transportam var izmantot telefona aplikācijas. Piemēram BusMap, kas ir piemērota gan iOS, gan Android.

Lidmašīnas ir ērtākais transporta līdzeklis lielākiem attālumiem. Ja, piemēram, jums ir jānokļūst no Hošiminas uz Hanoju, tad šajā gadījumā es noteikti ieteiktu izmantot lidmašīnu. Savukārt īsiem attālumiem lidmašīna ne vienmēr būs ērtākais un ātrākais transporta līdzeklis, jo paies krietns laiks, kamēr nokļūsiet līdz lidostai un tur piereģistrēsities. Arī galapunktā, būs vēl ar kādu citu transportu jābrauc līdz pilsētai. Var gadīties, ka braucot šo maršrutu tikai ar autobusu nokļūsiet galā ātrāk. Aviotransports ir ļoti lēts, ja pērk savlaicīgi biļetes un ir iespēja pielāgoties datumam. Sameklēt vietējo iekšzemes lidojumu biļetes var ar Kiwi vai Skyscanner.

    Autobusi Vjetnamā ir ērts lēts pārvietošanās līdzeklis. Lielie, komfortablie tūristu autobusi ir nedaudz dārgāki nekā mazie busiņi. Braucot ar autobusu ir jārēķinās, ka dažkārt autoosta var būt ārpus pilsētas un nāksies meklēt vēl kādu transporta līdzekli, kas aizvedīs līdz vēlamajai vietai pilsētā. Guļambusos, kas teorētiski ir ērts transporta līdzeklis, garāka auguma cilvēkiem ne vienmēr būs ērti, ja vien negulēsiet pašā aizmugurē, kur ērti var izstiept kājas. Ja autobusā būs tualete, tad var gadīties, ka salona būs visai nepatīkams aromāts, ko sevišķi labi jutīsiet guļot aizmugurējās vietās. Izmantojot mazākos autobusus un busiņus bieži vien jūs pievedīs tuvu vietai, kas vajadzīga. Izvēloties ar ko braukt, ir jāņem vērā fakts, ka lētākie autobusi ne vienmēr ir tīri, svaigi un smaržīgi. Nelielam attālumam citreiz tas ir mazsvarīgi, bet ne vienmēr. Autobusu lielākie pārvadātāji ir tādi kā Futa Bus Lines, Kumho Samco, The Sinh Tourist. Viņu vietnēs atradīsiet info par cenām un maršrutiem. Mazāki pārvadātāji  ir ļoti daudz, bet ne par visiem ir informācija internetā, tādēļ to vēlams precizēt uz vietas viesnīcā vai pārvadātāja birojā.

    Vilciens Vjetnamā ir viens no ērtākajiem pārvietošanās veidiem. Ir gan guļamvagoni, ko var izmantot tālākiem braucieniem, kā piemēram Hošimina-Hanoja, un ir arī vagoni tikai ar sēdekļiem. Sēdekļi daudzviet ir ērtāki kā lidmašīnā vai autobusā. Braucot reāli var atpūsties. Ir elektrības rozetes, kur vajadzības gadījumā varēsiet pieslēgt telefona lādētāju vai kādu citu ierīci. Ik pa laikam pa vagoniem staigā pārdevēji, kas tirgo dažādus našķus un dzērienus.
Info vietnēs  dsvn un vietnamtrain

    Ūdens transports Vjetnamā ir stipri daudzveidīgs. Kuģi un kuģīši, jūras katamarāni, laivas un laiviņas. Ne visi ir pašā svaigākajā izskatā un tehniskajā stāvoklī. Daudziem jau sen būtu laiks kādā muzejā, tomēr uz ūdens tie turas un pārvietojas visai naski.

    Taksometrs Vjetnamā nav dārgs. Nelieliem braucieniem vai braukšanai lielākā kompānijā ļoti ērti un izdevīgi.

    Mototaksis, lai arī ne pats drošākais, tomēr arī ir viens no ērtiem pārvietošanās veidiem. Drošība liela mērā atkarīga no braucēja pieredzes, bet par cik tur gandrīz katrs brauc ar rolleriem jau no mazotnes, tad lielāko tiesu visi ir labi braucēji.

    Rollera īre. Savs braucamrīks, tas ir ideāls pārvietošanās veids Vjetnamā, ja vien māki braukt un neesi pārgalvīgs. Tu vari jebkura brīdī apstāties, uzkavēties, izmainīt savus plānus utt. Lielās pilsētās, tādās kā Hošimina, braukt nav sevišķi droši, it sevišķi ar eiropieša braukšanas manierēm un ieradumiem, bet mazāk apdzīvotas vietās tas nav bīstami. Lai tas būtu legāli, jums vajadzīga starptautiskā vadītāja apliecība ar A kategoriju, jo parasti rollera motora tilpums ir virs 125 kub.cm. Ja jums nebūs starptautiska vadītāja apliecība, bet tikai savā valstī izdotā, tad riskējat šķirties no kādas naudas summas, ja policija apturēs. Izīrēt rolleri var ne tikai specialās vietās, bet ļoti bieži šo pakalpojumu piedāvā arī viesnīcās. Pat ja viņiem nav savu brīvu rolleru, viņi īsā laika un par ļoti pieņemamu cenu jums to sagādās.

    Velosipēda noma nebūt nav sliktākais no variantiem, ja vien tas nav Hošiminas centrā, kur ir ļoti blīva satiksme. Citur, nelieliem attālumiem, visai ērti. Tiesa par MTB (kalnu velosipēdu) daudzviet varat pat nesapņot, jo pārsvarā visur jums piedāvās “omītes velosipēdus”. MTB tipa velosipēdus varat meklēt firmās, kas Vjetnamā organizē velobraucienus.

Cik Vjetnamā maksā vietējais transports

Šeit daži piemēri ar cenām, lai rastos priekštats cik aptuveni Vjetnamā izmaksā pārvietošanās ar dažādiem transporta līdzekļiem.
Lidmašīnas:
  • SGN-HAN no 19 eur
  • SGN-PQC no 18 eur
  • SGN-DAD no 18 eur
  • SGN-DLI no 18 eur

Lielāko lidostu kodi:
LidostaKods
Hošimina (Ho Chi Minh)SGN
Hanoja (Ha Noi)HAN
Dananga (Da Nang)DAD
Kanto (Can Tho)VCA
Fukuoka (Phu Quoc)PQC
Dalata (Da Lat)DLI

Vilciens:
  • Hošimina-Hanoja (1732km) no 28 eur
  • Hošimina-Dananga (939km) no 14 eur

Lielie starppilsētu autobusi:
  • Hošimina-Hanoja (1712km) no 29 eur
  • Hošimina-Dananga (967km) no 13 eur
  • Hošimina-Dalata (292km) no 5-8eur

Mikroautobusi un nelieli starppilsētu autobusi:
  • Hošimina-Vinlonga (132km) 95,000 vnd
  • Vinlonga-Kanto (67km) 24,000 vnd
  • Kanto - Rach Gia (105km) 95,000 vnd

Pilsētas autobusa biļete 5,000 - 8,000 vnd

Taksometrs:
  • iekāpšana 5,000 – 12,000 vnd,
  • 5,000 – 15,000 vnd/km,
  • gaidīšana 20,000 – 32,000 vnd/stunda

Mototaksis  10,000 – 15,000 vnd/km vai līgumcena

Rollera īre no 100,000 vnd/dienā

Velosipēda īre sākot no 25,000 vnd/dienā

Kur rezervēt viesnīcu vai hosteli

Viesnīcu, hosteli vai privātus apartamentus ērti var atrast ar Agoda palīdzību. Tieši šajā vietnē es vienmēr esmu atradis visizdevīgākos piedāvājumus, kad ceļoju ar ierobežotu budžetu. Ir iespēja izmantot gan interneta vietni, gan aplikāciju telefonā. Nezinu vai sagadīšanās, bet telefona aplikācijā man bieži nerādīja tik izdevīgus variantus, kā web lapā. Vēl noderīga vietne būs Trivago.
    Jāsaka, ka Vjetnamā pavisam sliktu viesnīcu sen neesmu redzējis. Pat pašas lētākās (no Agoda), ir bijušas bez tarakāniem un ar izmazgātu gultas veļu. Parasti arī tualete un duša ir iekšā. Kā izņēmums varētu būt kādas tūristiem ļoti pārpildītas vietas. Katram ir iespēja izvēlēties priekš savām vajadzībām. Der pievērst uzmanību tam vai istabas logs ir ar skatu uz āru vai koridori – istabiņas ar logu uz koridori ir daudz sliktāka gaisa apmaiņa.
    Ar hosteļiem ir drusku savādāk – lai arī vairums no tiem ir smuki, tīri un tur var satikt daudz jauku cilvēku un bieži ir bezmaksas virtuve, tomēr ir dažas reizes gadījies, ka nesen dezinficētas gultas un jūtama visai nepatīkama dezinfekcijas smaka. Citādi neko sliktu par hosteļiem nevaru teikt un hosteļos dzīvojošie cilvēki nekad nav sagādājuši kādas problēmas.

Cik maksā viesnīca Vjetnamā

    Cenas viesnīcām ir ļoti plašā diapazonā, tādēļ dārgā gala cenas šoreiz neapskatīsim. Ja runājam par ierobežota budžeta variantu, tad cena ir sakot ar 200,000vnd par divvietīgu istabu. Hosteļos gultasvietas cena ir sākot pat no 50,000vnd, kas ir apmēram 2 eiro(!).

Kur paēst Vjetnamā

    Vjetnamas virtuve ir visai daudzveidīga un pat Pho zupa (iesaku nogaršot) ziemeļos būs savādāka kā dienvidos. Vietas kur paēst ir daudz, it sevišķi vietās, kur apgrozās daudz cilvēku. Tūristu iecienītās vietās ēdiens būs maigāks un tiem, kuriem garšo ēdieni ar Āzijai pierasto asumiņu, vajadzētu to meklēt vietās, kur ēd vietējie – tur arī cenas būs zemākas. Daudzviet var redzēt ielu ēstuves ar mazajiem plastmasas krēsliņiem. Liekas visai nepierasti un varbūt pat neērti, bet ēdiena kvalitāte parasti ir ļoti laba. Vislabākais rādītājs – ja ēd daudz vietējie, tad būs garšīgi, ja tikai tūristi, tad vai nu dārgi vai negaršīgi. Arī tirgus ir laba vieta, kur atrast ne tikai augļus, bet arī svaigu un garšīgu ēdienu. Ir arī McDonald.

Cik maksā paēst

    Cenas, kā jau visam, ir ļoti dažādas un vienmēr varēsiet atrast vietu kur paēst dārgi, bet ja runājam par garšīgam pusdienām vai vakariņām, kādas ēd vietējie, tad tas maksās sākot no apmēram 25,000 vnd. Par šo naudu jūs dabūsiet rīsus ar piedevām un buljonu. Veģetārajā virtuvē cenas būs vēl zemākas – esmu ēdis pat par 15,000. Piebildīšu, ka lielajiem onkuļiem un tantēm varētu arī nepietikt ar vjetnamiešu izmēra porciju. Savukārt, ja gribas tikai ko uzkost, tad daudzviet uz ielām var nopirkt pildītas bagetes – Vjetnamā tās sauc par Banh Mi. Pildījumu izvēlaties pēc savas gaumes. Cenas no 15,000 - 35,000 vnd. Noteikti ēdiet uzreiz, jo ieliekot maisiņā un nesot uz viesnīcu, tā vairs nebūs tik kraukšķīga, kā tikko pagatavota. Nogaršojiet arī svaigos springrollīšus (Gỏi Cuốn) – cena no 8,000 – 15,000 vnd/gab.
    Jūras veltēm cenas restorānos arī salīdzinoši piezemētas. Omārus var nopirkt par 1,000,000 – 1,500,000 vnd., Ņačaņā atradīsiet pat par 500,000vnd, tiesa gan tie būs bijuši bez dzīvības pazīmēm. Krabji 350,000 – 500,000 vnd, garneles 300,000 – 500,000 vnd.
    Kafija no 10,000vnd, alus  no 10,000vnd/pudele 0.5 litri, ūdens no 8,500vnd/1.5litrs, cukurniedru sula no 8,000vnd

Cik maksā augļi Vjetnamā

    Augļu cenas būtiski atšķiras dažādos valsts reģionos un gadalaikos.
  • Ananāsi (uz vietas notīrīti) no 10,000 vnd/gab
  • Mango 20,000 – 60,000 vnd/kg
  • Banāni 20,000 – 30,000
  • Mangostīni 60,000 - 100,000
  • Longans no 30,000 – 60,000
  • Marakuja 15,000 – 25,000
  • Sapodilla 30,000 – 40,000
  • Čerimoja 35,000 – 70,000
  • Durians 50,000 - 120,000
  • Džekfrūts 25,000 – 40,000
  • Pitaija 20,000 – 40,000
  • Rambutāns 20,000 - 30,000

Vai Vjetnamā ir droši ceļot

    Jā, Vjetnamā ir droši ceļot. Lai arī ik pa laikam mēdz notikt sīkas zādzības un krāpšanas vietās, kur apgrozās daudz tūristi, tomēr salīdzinājumā ar citām valstīm, Vjetnama ir droša ceļošanai, ja vien paši nedarīsiet muļķības.

Kādas ir kopējās ceļojuma izmaksas

    Kopējās ceļojuma izmaksas var daudz mainīties no katra cilvēka paradumiem un prasībām. Tomēr aptuvenu priekšstatu par nepieciešamo summu var aprēķināt zinot vidējās dienas izmaksas. Par 30 Vjetnamā pavadītam dienām, visu laiku pārvietojoties un nesēžot uz vietas, es iztērēju aptuveni 600 eiro. Tātad tas ir vidēji 20 eiro dienā. Šajā summā ietilpst iekšzemes transports, ēšana, dzeršana, dzīvošana, izklaides un suvenīri – pilnīgi viss, izņemot lidojumu no Rīgas uz Vjetnamu un atpakaļ. Zinot uz cik ilgu laiku plānojat ceļojumu, var saskaitīt aptuvenās izmaksas. Manās ceļojuma piezīmēs var izlasīt ko, kur un kā es par šo naudu esmu apskatījis un kur bijis. Vēl klāt šai summai jāpieskaita lidmašīnas biļetes uz Vjetnamu un atpakaļ. Man tās pēdējā reizē izmaksāja 457 eiro. 
    Zemāk redzams, kā man procentuāli sadalījušies tēriņi ceļojot 30 dienas pa Vjetnamu. Lidojums Rīga-Vjetnama-Rīga šeit nav iekļauts. Summas Vjetnamas dongos. Kā redzams, tad aptuveni piektdaļa (21.5%) tiek apēsta un izdzerta, ceturtdaļa (24.7%) - transports un 45.8% no kopejās summas ir viesnīcu izmaksas. Ceļojot divatā, viesnīcu izmaksas būs uz pusi lētākas nekā ceļojot vienam, jo cena par istabiņu bieži vien nemainās vai tur dzīvojat viens vai divatā. Izvēloties par naktsmītnēm hosteļus, izmaksas būs vēl zemākas. 
    Un atceries - Vjetnamā par cenām ir jākaulējas, ja negribi maksāt daudzkārt vairāk nekā prece patiesībā maksā. Vietās, kur ir daudz tūristi, pirmā nosauktā cena var būt pat 10 reizes (!) lielāka, nekā cena, par kuru pārdevējs ir gatavs preci pārdot.   

Šī emuāra populārākās ziņas

1. Kā tas viss sākās

     Viss sākās ar to, ka Norwegian akcijā parādījās biļetes RIX-ARN-BKK par 140 eiro. Bez lielām cerībām, ka kāds piekritīs braukt prom no Latvijas uz pusotru mēnesi, kā biju nolēmis, es piezvanīju Viktoram un teicu, ka ir laba cena biļetēm. Nepagāja ne ilgs brīdis, ka viņš atzvanīja un pateica – braucam. Atzīmēju kartē lielākos pieturas punktus, kuros noteikti gribētu pabūt un nopirku arī biļetes atpakaļceļam. Nekas daudz iepriekš nebija ne saplānots, ne rezervēts, bet līdz ar to mums ir lielāka brīvība un neesam piesaistīti viesnīcu rezervācijas datumiem. Varam brīvi mainīt savu uzturēšanās laiku un vietu. Apmēram mēnesi pavadīsim Vjetnamā un 2 nedēļas Taizemē. Man tā būs otrā viesošanās Āzijā, Viktoram un Evijai - pirmā.      Un tā, dzestrā, saulainā rītā, ar pavisam vieglu mugursomu plecos un sandalēm kājās, dodos uz Rīgas lidostu. Tur satieku abus līdzbraucējus - Viktoru un Eviju. Pirmais lidojums RIX-ARN pavisam īss. Tad neliela atelp

2. Bangkoka, tuktuks un garšīgās zupas

     5.30 esmu jau pamodies, kas ir visai netipiski priekš manis. Šodien brauksim uz AirChina biroju noskaidrot vai mana biļešu rezervācija patiešām eksistē, jo internetā to nevarēja atrast ne AirBaltic, ne citi. Brauksim ar kuģīti, jo nasko kuģīšu satiksme pa Čaopraijas upi ir ļoti ērta un ātra. Mums vajadzīgs kugītis ar oranžo karogu. Pēc neilga brīža tas ir klāt un kāpjam iekšā. Brauciens maksā 15 bāti neatkarīgi no attāluma. Vērojam apkārtni un  skatāmies gps kartē, kad jākāpj ārā. Izkāpuši ejam biroja virzienā. Jāiet kādi 2-3 km, tāpēc nekādu transportu neplānojam izmantot.      Pa ceļam pie mums pienāk onka no tuktuka un piedāvā par 50bātiem izvadāt 1h ekskursijā, bet būšot jāieiet kādā apģērbu veikalā - viņam par to tiekot litrs benzīna. Saku, ka mums nevajag, bet lai aizved uz AirChina biroju. Šis ar mieru par 50thb, es saku 30 un šis piekrīt. Vēl nosaka you are happy -

8. Brauciens uz Can Tho un vakara pastaiga

     Vinlonga. 8:00 no rīta kāds klauvē pie durvīm. Viktors atnesis man brokastīm pomelo, līčas, banānus, sapodillu un rambutānus. Cik labi, ka ir draugi. Bļin, alu gan aizmirsis. Labi, piedodu!       Šodien dosimies uz Konto. Aptuvens plāns izbraukt ap 9. Viesnīca rezervēta ar Agoda - 8euro par 2-vieīgu numuru ar kondicionieri un wc. Īsti gan vairs kondicionieris nav vajadzīgs, jo vakarnakt biju to ieregulējis uz 28 grādiem. Pa dienu sagribējās siltāku un pagriezu pat uz 29.      Izejot no viesnīcas lejā pie ieejas ir dzīvnieku un putnu tirdziņš. Suņi, papagaiļi, eži un vēl visādas radības. Evija pa logu bija redzējusi, ka iepriekšējā dienā kāds vīrietis nopērk vienā reizē 12 kucēnus un viņu visu laiku nelika mierā doma - ko viņš darīs ar tik daudz kucēniem. Teicu, lai iet uzprasa, bet neaizgāja. Tagad braucam prom tā arī nenoskaidrojuši. Ēšanai viņi par mazu un cik zinu, tad suņus ēd tikai Vjetnamas ziemeļu daļā, bet ejot pa pilsētu kādā vietā arī šeit ieraudzījām suņu kautķ