Pāriet uz galveno saturu

46. Ceļš uz mājām


    Beijing-Warsaw-Riga.
    1:20 pēc vietējā laika lidmašīna nosēžas Beidžinas lidostā. Lidmašīnā arī pabaroja, par ko biju visai pārsteigts, jo likās, ka neesmu ēdināšanu maksājis, bet ķīnieši jau nav tik skopi kā norvēģi un pabaro pat tad, ja biļetes pirktas arī par zemām cenām. Tālāk līdz Varšavai mums jālido arī  ar AirChina, bet ar lielāku lidmašīnu. Reiss kavējas nedaudz vairāk kā stundu. Varšavā paliks maz laiks. Jāpaspēj iečekoties un sameklēt īstā izeja uz lidmašīnu. Varbūt ari drošības kontrole. Ceru, ka paspēsim.

    Ejam uz pasu kontroli. Tur viss automatizēts. Mani un Eviju izlaiž bez problēmu. Viktoram neizdodas pareizi uzlikt iekāpšanas biļeti uz skanera,  Vienu reizi, otru, tad viņš vēlreiz mēģina skanēt pasi, tad atkal iekāpšanas, karti, tad iet pie citiem vārtiem, tad atpakaļ pie iepriekšējiem, atkal pases skanēšana, iekāpšanas karte un beidzot arī viņam iedegas zaļā gaisma un atveras vārti. Tālāk drošibas pārbaude. Tā te izskatās krietni nopietnākā nekā citur. Itin daudzus pārbauda ar rokas detektoriem. Citus pat ļoti rūpīgi in vairākas reizes. Es tieku cauri ar pirmo reizi. Viktoru pārbauda rūpīgāk. Tikuši cauri ejam meklēt mūsu E26 geitu.


    Beidžinas lidosta milzīga, naktī gandrīz tukša. Vietām ejam vieni paši, vietām pa retam kāds cilvēks. Pēc gara gājiena esam pie E26. Tur jau bariņš ar lidot gribētājiem. Sēžamies un gaidām. Mēģinu pieslēgties wifi, bet tur atrodu tikai opciju ar wechat pieslēgšanos. Telefonam patukša baterija, tādēļ aizeju līdz dzeltenam stabam uz kura uzzīmēts štepselis un pieslēdzu uzlādēt telefonu. Kamēr telefons lādējas, ejam meklēt kafiju. Kafejnica darbojas, bet ar karti maksājumu nevar pieņemt. Cenas visai augstas - kūciņa vai kruasāns 18 juaņas, bet automātā, kur var nopirkt dzērienus bundžās un pudelēs, cenas visai demokrātiskas - Cocacola 3 juaņas. Mēģinu nopirkt ar karti, bet nekas neizdodas, jo man kartei atslēgta magnētiskā josla un bezkontakta maksājumi. Nu labi, iztikšu bez, jo man pudelē ir iepildīts ķīnas ūdens. Eju pēc telefona, lai vēlreiz mēģinātu pieslēgties wifi. Pēc neilga brīža tas arī izdodas. Pie reizes arī ieslēdzu Revolut kartei bezkontakta maksājumu un eju vēlreiz pirkt Cocacolu. Šoreiz veiksmīgi bundžiņa izripo, tik īsti nesapratu vai vienu reizi vai 2 par viņu samaksāju. Wifi atkal atslēdzies un atskaites no Revolut nenāk. Pieslēdzu vēlreiz wifi, bet tagad tam kaut kāda bremze - kaut ko ver vaļā, kautko nē, līdz beidzot neko vairs never vaļā.

    Pēc neilga laika arī sākas iekāpšana lidmašīnā. Šis būs atkal garais, nogurdinošais lidojums, bet tāda nu ir nokļūšana Āzijā. Droši vien reizes divas dos ēst un vēl pa vidam dzirdīs, tā kā vismaz kaut kādas pārmaiņas, kas īsinās laiku. Var arī filmas skatīties. Un lai arī  multimēdijas sistēma lidmašīnā ir gadsimta sākuma līmenī, tomēr kautko redzēt var.

    Gulēt īpaši ērti nav, bet tomēr izdodas dažas reizes piemigt. Pakaļa atspiesta, kājas stīvas, kakls sāp, sega smirdīga, bet ēdiens garšīgs un pēc otrās reizes jūtu, ka  vēders riktīgi pilns. Kaut kā jau nomocītas 4 stundas, tā kā gan izturēšu.

    Pēc vairāk kā 9 stundu lidojuma nolaižamies Varšavā. Piezemēšanās ir tik maiga, ka knapi sajūtu brīdi, kad riteņi pieskaras skrejceļam. Nākošā lidmašīna pēc stundas. Laika nav daudz, bet domāju ka paspēsim. Izejam Eiropas pasu kontroli un tālāk īsti nav skaidrs kur iet. It kā būtu jāiet ārā iečekoties un tad pa jaunu iekšā, bet ejot garām tranzīta pasažieru drošības kontrolei ieeju pajautāt. Esam tur vienīgie, darbinieki gana laipni. Beigās noskaidrojam, ka viņi mūs izlaidīs cauri un tad varēsim noskaidrot pie 1. geita vai mums  jāiet atpakaļ iečekoties vai arī mūs ielaidīs ar rezervācijas izdruku. Atraduši 1. geitu eju pie galdiņa pajautāt, bet tur dusmīgs polis sabļauj, ka viņš pirmais tur stāvot. Nu jā, te tev nav Āzija...
Polis savas lietas noskaidrojis. Dodam savu izdruku un pases. Jā viss kārtībā - turpat uz vietas izdrukās mūsu boarding pass un varam mierīgi gaidīt iekāpšanu, kas tūlīt arī sāksies.

    Lidojums aizkavējas par 15 minūtēm. Sākas iekāpšana. Izgājuši cauri kārtējai pārbaudei ejam lejā. Tur gaida autobuss. Ārā krietni vēss, bet es plānā krekliņā, šortos un plikās kājās sandales. Kaut kā biju kravājoties piemirsis, ka būs vajadzīgas siltākas drēbes un visu sapakoju lielajā čemodānā, ko  nodevu Bangkokā un saņemšu tikai Rīgā. Citi pufaikās. Sameklēju somā ziemas cepuri, kuru biju izmantojis augļu iepakošanai. Ja ne siltāk, tad savādāk. Nedaudz jau esam apraduši ar aukstumu autobusos, bet Āzijā tas aukstums ir ap 22 grādi, šeit 11. Kādu laiciņu pastāvējis, autobus aizver durvis un sāk kustēties. Aizved mūs līdz lidmašīnai un ieraugu to, ar ko mūs vedīs uz Rīgu. Lidojošais autobuss - divu propeleru lidmašīna, sēdekļi kā autobusā - 2 rindas vienā pusē ejai un 2 otrā. Priekšā arī biznesa klase. Nezinu gan kāda tur biznesa klase var būt šādā lidaparātā, bet tā vismaz teica, ka biznesa klasei došot arī ēst. Un arī aizkariņš aivilkts, lai pārējie kumosus neskaita :-)


    Jālido apmēram stundu. Pēc neilga laika lidmašīna sāk kustēties, izbrauc uz skrejceļa un esam jau gaisā. Ar šādu laikam vēl neesmu lidojis. Rūc skaļi, bet uz priekšu tiekam, stipri arī nekratās. Vismaz pagaidām. Ir  tricelīgāka, kā lielās lidmašīnas, bet loģiski, ka ar tik maziem gabarītiem un masu, būs straujākas svārstības.

    Lidojums mierīgs. Rīgā sagaidām nodoto bagāžu un varam doties mājās. Ar to mūsu 2019. gada brauciens uz dienvidaustrumāziju ir veiksmīgi beidzies.

Šī emuāra populārākās ziņas

1. Kā tas viss sākās

     Viss sākās ar to, ka Norwegian akcijā parādījās biļetes RIX-ARN-BKK par 140 eiro. Bez lielām cerībām, ka kāds piekritīs braukt prom no Latvijas uz pusotru mēnesi, kā biju nolēmis, es piezvanīju Viktoram un teicu, ka ir laba cena biļetēm. Nepagāja ne ilgs brīdis, ka viņš atzvanīja un pateica – braucam. Atzīmēju kartē lielākos pieturas punktus, kuros noteikti gribētu pabūt un nopirku arī biļetes atpakaļceļam. Nekas daudz iepriekš nebija ne saplānots, ne rezervēts, bet līdz ar to mums ir lielāka brīvība un neesam piesaistīti viesnīcu rezervācijas datumiem. Varam brīvi mainīt savu uzturēšanās laiku un vietu. Apmēram mēnesi pavadīsim Vjetnamā un 2 nedēļas Taizemē. Man tā būs otrā viesošanās Āzijā, Viktoram un Evijai - pirmā.      Un tā, dzestrā, saulainā rītā, ar pavisam vieglu mugursomu plecos un sandalēm kājās, dodos uz Rīgas lidostu. Tur satieku abus līdzbraucējus - Viktoru un Eviju. Pirmais lidojums RIX-ARN pav...

2. Bangkoka, tuktuks un garšīgās zupas

     5.30 esmu jau pamodies, kas ir visai netipiski priekš manis. Šodien brauksim uz AirChina biroju noskaidrot vai mana biļešu rezervācija patiešām eksistē, jo internetā to nevarēja atrast ne AirBaltic, ne citi. Brauksim ar kuģīti, jo nasko kuģīšu satiksme pa Čaopraijas upi ir ļoti ērta un ātra. Mums vajadzīgs kugītis ar oranžo karogu. Pēc neilga brīža tas ir klāt un kāpjam iekšā. Brauciens maksā 15 bāti neatkarīgi no attāluma. Vērojam apkārtni un  skatāmies gps kartē, kad jākāpj ārā. Izkāpuši ejam biroja virzienā. Jāiet kādi 2-3 km, tāpēc nekādu transportu neplānojam izmantot.      Pa ceļam pie mums pienāk onka no tuktuka un piedāvā par 50bātiem izvadāt 1h ekskursijā, bet būšot jāieiet kādā apģērbu veikalā - viņam par to tiekot litrs benzīna. Saku, ka mums nevajag, bet lai aizved uz AirChina biroju. Šis ar mieru par 50thb, es saku 30 un šis p...

8. Brauciens uz Can Tho un vakara pastaiga

     Vinlonga. 8:00 no rīta kāds klauvē pie durvīm. Viktors atnesis man brokastīm pomelo, līčas, banānus, sapodillu un rambutānus. Cik labi, ka ir draugi. Bļin, alu gan aizmirsis. Labi, piedodu!       Šodien dosimies uz Konto. Aptuvens plāns izbraukt ap 9. Viesnīca rezervēta ar Agoda - 8euro par 2-vieīgu numuru ar kondicionieri un wc. Īsti gan vairs kondicionieris nav vajadzīgs, jo vakarnakt biju to ieregulējis uz 28 grādiem. Pa dienu sagribējās siltāku un pagriezu pat uz 29.      Izejot no viesnīcas lejā pie ieejas ir dzīvnieku un putnu tirdziņš. Suņi, papagaiļi, eži un vēl visādas radības. Evija pa logu bija redzējusi, ka iepriekšējā dienā kāds vīrietis nopērk vienā reizē 12 kucēnus un viņu visu laiku nelika mierā doma - ko viņš darīs ar tik daudz kucēniem. Teicu, lai iet uzprasa, bet neaizgāja. Tagad braucam prom tā arī nenoskaidrojuši. Ēšanai viņi par mazu un cik zinu, tad suņus ēd tikai Vjetnamas ziemeļu daļā, bet ejot pa p...