Pāriet uz galveno saturu

7. Laiviņas, šmiga, pitons un augļi, augļi augļi...

Vinh Long. Ceļos pirms 6:00 Vakar sarunāju ekskursiju un 6:15 jau mūs gaidīs nelielam izbraucienam ar kuģīti un laivu pa tuvējo apkārtni un uz Cai Be peldošo tirgu. Par šo tirgu esmu diezgan daudz lasījis internetā, kur tas tiek aprakstīts kā krāšņs un kolorīts pasākums. Par cik līdz šim nebiju tādu apmeklējis ne Taizemē ne Vjetnamā, tad šoreiz to izdarīšu. Tālu nav jāiet, jo mūsu hotelis ir 3 minūšu gājienā no upes. Tur pat arī piestātne, kur mūs gaida liela laiva ar motoru.

Laiva ir stipri nolietota, kā vairums lietu šeit Āzijā, bet uz ūdens turas un skaļi rūkdama uz priekšu arī kustas.

Tā mūs pārceļ pāri Mekongas atzaram. Tad pārsēžamies mazās airu laivās ar kurām brauksim pa nelieliem kanāliem. Airēšana visai savdabīga salīdzinot ar mums pierastajām laivām. Šeit airētāja, mums tā ir sieviete, stāv laivas aizmugurē un darbojas ar gariem airiem. Pēc motora rūkoņas, šī ir laba atpūta. Nav pilsētas trokšņu, var dzirdēt putnu balsis. Vietām gar krastiem vietējo mājas, banānkoki, džekfrūti, palmas un vēl dažādi koki ar man nezināmiem augļiem. Pie katras mājas lielāka vai mazāka laiva vai neliels kuģītis. Tie te ir galvenais transports.

Izbraukuši kādu gabalu pa maziem kanāliem, atkal kāpjam lielākajā un tālāk braucam pāri kādam platākam  Mekongas atzaram. Ilgi nav jābrauc, kad priekšā var saskatīt pirmās Cai Be tirgus laivas un kuģus.

Tepat garām upē aizpeld nosprāgusi cūka.

Tālumā krastā var pamanīt vietejo katoļu baznīcu.

Izbraukusi līkumu mūsu laiva griežas riņķi, uz brīdi piestāj un tad ved atpakaļ. Jūtos diezgan apčakarēts, jo tas ko tur redzēju nebija ne tuvu tam, ko biju lasījis. Varbūt, ka nepareizajā dienā atbraucām. Tālāk iebraucam apskatīties vietējo bišu dravu un nogaršot tēju ar medu un laima sulu. Pa ceļam apskatu kā audzē sēnes

Tālāk uz rīsu popkorna un kokosriekstu piena konfekšu fabriku. Izgatavošanas process tiek parādīts un visu arī nodegustējam. Rīsu popkorna izgatavošana te īpaša, rīsus ber pannā ar uzkarsētām smiltīm, kur tie uzsprāgst. Tad izsijā un apviļā karamelē. Tad izrullē koka kastē un sagriež gabalos. Garšīgs našķis.

Ceha vidū, kur notiek viss ražošanas process, šūpuļtīklā guļ kāda vecāka kundzīte. Ka tik ne tā, kas te regulē visus procesus.  Izskatās, ka viņai nemaz netraucē ne apmeklētāju kņada ne ražošana.

Turpat cehā arī ieraugām mūsu "kapteini", kurš šobrīd maisa katlu ar kokosriekstu sulu - kā redzams viņš apvieno vairākus darbus, lai nesēdētu bezdarbībā. Te arī vietējās šmigas fabrika.

Tur gatavo rīsu šņabi uz dažādiem augļiem un zālītēm.

Arī uz čūskām.

Aiz mājas ir būris ar pitoniem. Tos katru vakaru izlaiž uz stundiņu "pastaigāties", lai tie ķertu peles, kas dzīvo uz salas. Kā viņus pēc tam atrod un dabū atpakaļ būrī, tas man palika noslēpums. Var jau būt, ka paši atnāk mājās.

Kādu brīdi tā patusējuši ejam uz laivu un braucam atpakaļ uz Mekongas otru krastu, kur sākām savu šīsdienas ekskursiju. Samaksājam par braucienu un ejam uz viesnīcu. Ko lai pasaka - bija normāla izklaide nelielā pilsētiņā, tik tas tirgus šodien tāds pavisam švaks un panīcis. Pa ceļam cukurniedru sulas tirgotava. Tādai štellei nevar paiet garām. Pērkam! Tikai bez ledus atšķirībā no tās, kā to dzer vietējie. Ar ledu šī sula paliek ūdeņaina un nav tik garšīga.

Nedaudz atvilksim elpu un tad jāiziet noskaidrot cikos iet autobuss uz CanTho.
    Noskaidrojām - autobusi atiet katras 15 minūtes sākot no 6 rītā. Biļete 23,000vnd.

Turpat blakus tirgus. Pērkam kārtējo vitamīnu dozu -  banānus, longanus, rambutānus un sapodillu. Tad ejam uz tirgu paēst turpat, kur vakar. Tante mūs ieraugot jau pa gabalu smaida. Saliek mums ēdamo pa bļodām. Garšīgi! Evija pat gaļu sāka ēst (viņa taču veģetāriete...). Mēs ar Viktoru vēl prasam, lai līdzi uztaisa katram pa 4 springroļļiem vakariņām. Beigās arī Evija sev paņem tādus pašus tik bez garnelēm.

Launagā sapodilla, longans un rambutāni. Sapodillai arī laikam ka daudzas šķirnes. Iepriekš, ko biju ēdis, bija nedaudz citāda. Vēl tāda nianse, ka sapodilla ir garšīga tad, kad tā pavisam gatava, jo pusgatava tā ir pavisam negaršīga un sūra. Kā noķert to īsto brīdi, es pagaidām neesmu sapratis.
    Ap 6 vakarā vēlreiz izejam pastaigāt pa pilsētu. Saule jau norietējusī, man palika vēsi. Paskatījos cik ārā grādi. Gogle parādīja 29  ...
    Aizejam nopirkt baltmaizes bagetes un mazos banāniņus vakariņām. Mana mīļākā kombinācija - kraukšķīga baltmaize ar saldajiem banāniem. Vēl palikuši mango no iepriekš pirktā un ledusskapī tā dīvainā desa. Vajadzētu apēst, lai nav jāved līdzi, bet vēderā nav vietas.

Rīt vēl…

Šī emuāra populārākās ziņas

1. Kā tas viss sākās

Viss sākās ar to, ka Norwegian akcijā parādījās biļetes RIX-ARN-BKK par 140 eiro. Bez lielām cerībām, ka kāds piekritīs braukt prom no Latvijas uz pusotru mēnesi, kā biju nolēmis, es piezvanīju Viktoram un teicu, ka ir laba cena biļetēm. Nepagāja ne ilgs brīdis, ka viņš atzvanīja un pateica – braucam. Atzīmēju kartē lielākos pieturas punktus, kuros noteikti gribētu pabūt un nopirku arī biļetes atpakaļceļam. Nekas daudz iepriekš nebija ne saplānots, ne rezervēts, bet līdz ar to mums ir lielāka brīvība un neesam piesaistīti viesnīcu rezervācijas datumiem. Varam brīvi mainīt savu uzturēšanās laiku un vietu. Apmēram mēnesi pavadīsim Vjetnamā un 2 nedēļas Taizemē. Man tā būs otrā viesošanās Āzijā, Viktoram un Evijai - pirmā.      Un tā, dzestrā, saulainā rītā, ar pavisam vieglu mugursomu plecos un sandalēm kājās, dodos uz Rīgas lidostu. Tur satieku abus līdzbraucējus - Viktoru un Eviju. Pirmais lidojums RIX-ARN pavisam īss. Tad neliela atelp

2. Bangkoka, tuktuks un garšīgās zupas

5.30 esmu jau pamodies, kas ir visai netipiski priekš manis. Šodien brauksim uz AirChina biroju noskaidrot vai mana biļešu rezervācija patiešām eksistē, jo internetā to nevarēja atrast ne AirBaltic, ne citi. Brauksim ar kuģīti, jo nasko kuģīšu satiksme pa Čaopraijas upi ir ļoti ērta un ātra. Mums vajadzīgs kugītis ar oranžo karogu. Pēc neilga brīža tas ir klāt un kāpjam iekšā. Brauciens maksā 15 bāti neatkarīgi no attāluma. Vērojam apkārtni un  skatāmies gps kartē, kad jākāpj ārā. Izkāpuši ejam biroja virzienā. Jāiet kādi 2-3 km, tāpēc nekādu transportu neplānojam izmantot.      Pa ceļam pie mums pienāk onka no tuktuka un piedāvā par 50bātiem izvadāt 1h ekskursijā, bet būšot jāieiet kādā apģērbu veikalā - viņam par to tiekot litrs benzīna. Saku, ka mums nevajag, bet lai aizved uz AirChina biroju. Šis ar mieru par 50thb, es saku 30 un šis piekrīt. Vēl nosaka you are happy -

8. Brauciens uz Can Tho un vakara pastaiga

Vinlonga. 8:00 no rīta kāds klauvē pie durvīm. Viktors atnesis man brokastīm pomelo, līčas, banānus, sapodillu un rambutānus. Cik labi, ka ir draugi. Bļin, alu gan aizmirsis. Labi, piedodu!       Šodien dosimies uz Konto. Aptuvens plāns izbraukt ap 9. Viesnīca rezervēta ar Agoda - 8euro par 2-vieīgu numuru ar kondicionieri un wc. Īsti gan vairs kondicionieris nav vajadzīgs, jo vakarnakt biju to ieregulējis uz 28 grādiem. Pa dienu sagribējās siltāku un pagriezu pat uz 29.      Izejot no viesnīcas lejā pie ieejas ir dzīvnieku un putnu tirdziņš. Suņi, papagaiļi, eži un vēl visādas radības. Evija pa logu bija redzējusi, ka iepriekšējā dienā kāds vīrietis nopērk vienā reizē 12 kucēnus un viņu visu laiku nelika mierā doma - ko viņš darīs ar tik daudz kucēniem. Teicu, lai iet uzprasa, bet neaizgāja. Tagad braucam prom tā arī nenoskaidrojuši. Ēšanai viņi par mazu un cik zinu, tad suņus ēd tikai Vjetnamas ziemeļu daļā, bet ejot pa pilsētu kādā vietā arī šeit ieraudzījām suņu kautķ