Pāriet uz galveno saturu

10. Pirmie iespaidi Rach Gia un 6kv.m istaba

Kanto. Ceļos 6:00. Noejam uz recepsiju un palūdzam, lai izsauc mums taxi. Pēc 5 min taxis ir klāt un mēs braucam uz autoostu. 75,000vnd un esam autoostā. Šeit taksometrs maksā 5,000vnd/km (20centi/km). Ejam meklēt kases un autobusu. Lielie busi ir par 120,000-150,000, bet tiem autoosta tālu no Rach Gia centra, tāpēc izvēlamies mazo miroautobusu par 90,000. Braukšana ilgāka un neērtāka, bet toties mūs izlaidīs (tā ceram) pilsētas centrā.

Tā arī ir - izlaiž mūs pašā centrā, kur mums līdz viesnīcai 5 minūšu gājiens. Vakar bija grūta izvēle par viesnīcu - vai nu pavisam mazs numuriņš (6kv.m), bet pašā centrā, vai normāla lieluma 4km no centra (gandrīz stunda ar kājām), vai 2x dārgāks centrā. Beigās izšķīros par mazāko un lētāko - cik tad mums tur tā uzturēšanās numuriņā, pārsvarā mēs pa āru staigājam.
    Un tā 5 min gājiens un esam jau pie viesnīcas. Phuong Anh Hotel. Viesnīca izskatās ļoti laba. Mums uzreiz iedod atslēgas un pat nepaprasa pases, kas līdz šim Vjetnamā nav pieredzēts. Uzejam apskatīt numuriņus - Viktoram + - ciešams, bet manējais galīgi piesmacis - saku, lai ierāda citu. Ved mani uz 4 stāvu - tur ir OK. Pie kam nevis 6kv.m, kā bija minēts rezervācijā, bet gan kādi 30 kv.m.

Protams, ka nav nekādu ekstru un viss ir krietni apbružāts, bet tomēr savas funkcijas pilda. Saku, ka esam ar mieru un paliekam šeit. Noliekam somas, duša un ejam iepazīt pilsētu. Ir tieši karstākais laiks un tāpēc sakarīgu ēstuvi var pat nemeklēt, bet nav tik traki, gan pagaidīsim līdz vakaram. Aizejam apskatīties no kurienes mums atiet kuģis, jeb pareizāk laikam būtu teikt ātrlaiva. Biļetes cena no RachGia uz PhuQuoc 330,000vnd. Iepriekš domāju, ka brauksim no HaTien, bet tagad izlēmu, ka no šejienes būs ērtāk. Tas ir 2 stundu brauciens pa jūru.

Noskaidrojuši atiešanas laikus ejam paskatīties uz jūru, jo to neesam redzējuši ne reizi no brauciena sākuma. Ūdens temperatūra ap 29 grādiem, ja var ticēt interneta datiem. Ir doma sagaidīt saulrietu piejūras parkā, bet mums vēl jāaiziet līdz VPBank bankomātam izņemt dongus, citādi brīvdienās ar konvertācijas uzcenojumu būs neizdevīgāk. Pa ceļam nopērku pildītu bageti, lai neburkšķ vēders, tad ieejam izdzert pa augļu kokteilim. To garšu te neiespējami aprakstīt, bet ticiet man - kokteiļi sulas un smūtiji te ir ĻOTI gardi. Un tā  nedaudz pasēdējuši dodamies tālāk.

Bankomāts 30 min gājiena attālumā, tāpēc vērojot pilsētu dodamies Googles norādītajā virzienā. Sākumā ceļš pa ielām, tad pa mazākām ieliņām, tad pa vēl mazākām, tad tā kā caur dārziņiem... Es jau nevaru valdīt smieklus, ka Viktors mūs tagad ved uz kādu pagrīdes bankomātu, kurš atrodas dārza mājiņā. Beigas veiksmīgas - pēc laika izejam uz lielās ielas un tur jau arī mūsu bankomāts. Ar Revolut karti izņemam naudiņu. Starp citu - arī tu vari šeit piereģistrēties un saņemt šīs kartes bonusus.

Kāda meitenīte, ap gadiem 10 mēģina pārdot Viktoram loterijas biļetes. Viktors nepērk, bet iedod viņai tāpat 2,000vnd. Meitene priecīgi aizskrien, bet pēc brīža ja ir klāt cita un prasa, lai iedod viņai arī. Tad arī pirmā meitene pieskrien vēlreiz un atkal prasa Viktoram. Šis iedod vēl 2,000. Mieru neliek tāpat, līdz beidzot viņas aiziet.
Iesim paēst uz vietu, kur pa ceļam redzējām ceptus rīsus. It kā Evija atzīmēja kartē šo vietu, bet kaut kas ir nogājis greizi un aizejot uz saglabāto vietu redzam, ka ēstuves tur nav. Tad nu mēģinām galvās  restaurēt mūsu gājiena maršrutu, lai varētu iet atpakaļ tā, kā gājām uz bankomātu, bet par cik paši nedomājām un vadījāmies tikai pēc Gogles norādēm, tad tas tik viegli neizdodas. Kādu laiciņu pastaigājuši uz vienu un otru pusi, beidzot atpazīstam vietas, kurām esam gājuši garām. Vēl 5-10 minūtes un... Bingo! Esam atradusī. Ejam iekšā un sēžamies pie galda. Ēdienkarte tikai vjetnamiski, bet man telefonā ir salikti daži teikumi vjetnamiski, kas var noderēt ēstuvēs. Vietējais puisis ātri saprot ko gribam un pēc īsa brīža jau varam apmierināt savu izsalkumu. Šeit atkal ir uz galda visādas mercītes - tās viņiem ir ļoti labas. Samaksājām nieka 20,000vnd katrs. Ceļamies un ejam.

Vēl vajag nopirkt banānus, bet diemžēl šajā pilsētā tie ir liels retums, nemaz nerunājot par mazajiem banāniņiem. Izstaigājuši tirgu un gandrīz zaudējuši jebkādu cerību, ieraugu pie kādas pārdevējas dažādas banānu šķirnes un starp tiem arī dažus ķekarus ar tik ļoti garšīgajiem mazajiem. Nopērku 2 ķekarus vakariņām un brokastīm. Vēl tā kā gribās atrast, kur var padzert labu espresso kafiju, bet diemžēl vjetnamieši nav iecienījuši šo kafijas pagatavošanas veidu. Viņi visi dzer vjetnamiešu kafiju, ko pagatavo uzlejot karstu ūdeni kafijai trauciņā, kas uzlikts virs krūzes. Es tādu pagaršoju jau Hošiminā un man ne visai garšoja, bet varbūt vainīgs bija nevis pagatavošanas veids, bet gan pupiņu šķirne un grauzdējums. Rīt iešu mēģināt vēl uz citu vietu. Vjetnamā iecienījuši Robusta kafijas pupiņas, kas mums 100% Arabikas lietotājiem liekas visai dīvainas. Bet nu tā smarža ir fantastiska – neviena Arabika blakus pat nestāv un arī tā ir krietni stiprāka. Šeit netālu ir kafejnīca ar dažādu šķirņu kafijas pupiņām – būs tur jāizmēģina..

Vēl interesants fakts, ko aizmirsu pieminēt - šeit praktiski nav ārzemnieku. Mēs pa visu dienu nevienu neredzējām un uz ielas šeit mani ļoti bieži sveicina. Ja tas būtu ārpus pilsētas kaut kur laukos, tad es vēl saprastu, bet šeit pilsētā, tas liekas visai dīvaini.
Ceļš no Can Tho uz Rach Gia diezgan garš un ne visai interesants. Bija posms, kur mājas desmitiem kilometru viena blakus otrai tā, ka nevarēja saprast kur sākas un kur beidzas pilsēta. Ceļš samērā šaurs, bet satiksme intensīva. Pa šādu būtu visai neomulīgi braukt ar rolleri, bet vietējie ir pieraduši un nesteidzīgi brauc gan ar velosipēdiem gan rolleriem.

Rīt vēl…

Šī emuāra populārākās ziņas

1. Kā tas viss sākās

Viss sākās ar to, ka Norwegian akcijā parādījās biļetes RIX-ARN-BKK par 140 eiro. Bez lielām cerībām, ka kāds piekritīs braukt prom no Latvijas uz pusotru mēnesi, kā biju nolēmis, es piezvanīju Viktoram un teicu, ka ir laba cena biļetēm. Nepagāja ne ilgs brīdis, ka viņš atzvanīja un pateica – braucam. Atzīmēju kartē lielākos pieturas punktus, kuros noteikti gribētu pabūt un nopirku arī biļetes atpakaļceļam. Nekas daudz iepriekš nebija ne saplānots, ne rezervēts, bet līdz ar to mums ir lielāka brīvība un neesam piesaistīti viesnīcu rezervācijas datumiem. Varam brīvi mainīt savu uzturēšanās laiku un vietu. Apmēram mēnesi pavadīsim Vjetnamā un 2 nedēļas Taizemē. Man tā būs otrā viesošanās Āzijā, Viktoram un Evijai - pirmā.      Un tā, dzestrā, saulainā rītā, ar pavisam vieglu mugursomu plecos un sandalēm kājās, dodos uz Rīgas lidostu. Tur satieku abus līdzbraucējus - Viktoru un Eviju. Pirmais lidojums RIX-ARN pavisam īss. Tad neliela atelp

2. Bangkoka, tuktuks un garšīgās zupas

5.30 esmu jau pamodies, kas ir visai netipiski priekš manis. Šodien brauksim uz AirChina biroju noskaidrot vai mana biļešu rezervācija patiešām eksistē, jo internetā to nevarēja atrast ne AirBaltic, ne citi. Brauksim ar kuģīti, jo nasko kuģīšu satiksme pa Čaopraijas upi ir ļoti ērta un ātra. Mums vajadzīgs kugītis ar oranžo karogu. Pēc neilga brīža tas ir klāt un kāpjam iekšā. Brauciens maksā 15 bāti neatkarīgi no attāluma. Vērojam apkārtni un  skatāmies gps kartē, kad jākāpj ārā. Izkāpuši ejam biroja virzienā. Jāiet kādi 2-3 km, tāpēc nekādu transportu neplānojam izmantot.      Pa ceļam pie mums pienāk onka no tuktuka un piedāvā par 50bātiem izvadāt 1h ekskursijā, bet būšot jāieiet kādā apģērbu veikalā - viņam par to tiekot litrs benzīna. Saku, ka mums nevajag, bet lai aizved uz AirChina biroju. Šis ar mieru par 50thb, es saku 30 un šis piekrīt. Vēl nosaka you are happy -

8. Brauciens uz Can Tho un vakara pastaiga

Vinlonga. 8:00 no rīta kāds klauvē pie durvīm. Viktors atnesis man brokastīm pomelo, līčas, banānus, sapodillu un rambutānus. Cik labi, ka ir draugi. Bļin, alu gan aizmirsis. Labi, piedodu!       Šodien dosimies uz Konto. Aptuvens plāns izbraukt ap 9. Viesnīca rezervēta ar Agoda - 8euro par 2-vieīgu numuru ar kondicionieri un wc. Īsti gan vairs kondicionieris nav vajadzīgs, jo vakarnakt biju to ieregulējis uz 28 grādiem. Pa dienu sagribējās siltāku un pagriezu pat uz 29.      Izejot no viesnīcas lejā pie ieejas ir dzīvnieku un putnu tirdziņš. Suņi, papagaiļi, eži un vēl visādas radības. Evija pa logu bija redzējusi, ka iepriekšējā dienā kāds vīrietis nopērk vienā reizē 12 kucēnus un viņu visu laiku nelika mierā doma - ko viņš darīs ar tik daudz kucēniem. Teicu, lai iet uzprasa, bet neaizgāja. Tagad braucam prom tā arī nenoskaidrojuši. Ēšanai viņi par mazu un cik zinu, tad suņus ēd tikai Vjetnamas ziemeļu daļā, bet ejot pa pilsētu kādā vietā arī šeit ieraudzījām suņu kautķ