Pāriet uz galveno saturu

5. Miljoni, springroļļi un vjetnamiešu kafija

Hošimina jeb Saigona kā to vēl joprojām daudzi sauc.
Ceļamies un ejam uz bankomātu izņemt naudiņu ar Revolut karti. VP Bank ir tie labie, kas neņem komisiju par naudas izņemšanu. Gogle rāda, ka mums viens tāds ne visai tālu. Bankomātā max summa 5,000,000vnd vienā reizē. Spiežu izņemt, bet man pasaka, ka nevar izdot un lai es sazinos ar savu banku. Mēģinu vēlreiz - atkal nekā. Jau gandrīz vai samierinājos, bet tad iedomājos pamēģināt izņemt mazāku summu - 2,000,000. Ha! Nostrādāja, un es kļūstu par 2miljoniem bagātāks. Paņemu naudu, ielieku karti vēlreiz un vēlreiz izņemu 2 milj. Nu jau es esmu multimiljonārs. Par to man noskaita no kartes 156.56eiro. Tagad kādam laiciņam pietiks. Evija dara to pašu, bet nekā - saka ka PIN nav pareizs. Mēģina vēlreiz - atkal nekā. Laikam tantiņām, hm.. tas ir meitenēm šitais aparāts naudu nedod.  Iesaku Evijai pārbaudīt pinu telefona aplikācijā. Bingo! Nospiežot pareizo pinu aparāts tomēr apžēlojas un arī viņai izdod 2 miljonus. Vēlāk vakarā gan nedaudz dusmojos uz sevi, ka tieši šodien gājām izņemt naudu, jo brīvdienās ir uzcenojums valūtas maiņai. Tajā brīdī biju piemirsis, ka šodien ir brīvdiena.

Ejam uz optikas veikalu, jo esmu dzirdējis, ka tur lētas brilles. Man tā kā vēders jau sāk burkšķēt un stāsta, ka tuvojas pudienlaiks. Nopērku pildītu bageti ko Vjetnamā sauc par Banh Mi. Pildītās bagetes Vjetnamā ir izcili garšīgas. Arī šoreiz tai nebija ne vainas. Tiesa gan ne tāda kādu ēsmu iepriekš ēdis Hojanā, bet tukšam vēderam pat ļoti laba.  Aizejot līdz meklētajam briļļu veikalam izrādās, ka nekādas īpaši lētās brilles tur nav.
    Ejam atpakaļ. Viktors nopērk 2 sim kartes. Tagad esam mobīli uz 30 dienām. Ir laiks paēst brokastis. Tuvākā ieteiktā ēstuve ir ciet. Šie tik pēcpusdienā sāk strādāt. Ejam vegānu restorānā, kas turpat paris kvartālus tālāk. Paņemu svaigos springroļļus. Nav, nav šeit lēti salīdzinot ar pārējo Vjetnamu, bet ir garšīgi. Un ja salīdzinā ar to cenu, kas Rīgā, tad šie ir gandrīz par velti! No šī brīža esmu springroļļu fans.

Tirgus. Jānopērk kāds auglītis. Tiek iepirkti banāni, mango, pomelo un čerimoja. Tie šoreiz kadrā nav tikuši, jo nu jau liekas pilnīgi ikdienišķa lieta gandrīz vai katru dienu ēst mango. Vēl turpat var dabūt ari dažādus jūras mošķus un visādus citus labumus, bet tos mums nevajag. Pēc garās pastaigas diendusa.
    Pēcpusdienā braucam uzzināt no kurienes atiet autobuss uz Vinh Long. Ar gogles palīdzību ātri atrodam un ar gogles tulka palīdzību veiksmīgi noskaidrojam visu, kas mums vajadzīgs. Atiet 8:00, biļetes cena 95,000. Ejam uz mājām. Pa ceļam ieejam paēst ēstuvē, ko ieteica dzīvokļa saimnieks. 26,000vnd un saņemu garšīgu porciju ar nūdelēm, gaļu, ceptiem springroļļiem, riekstiem, zaļumiem un vēl visu ko. Bija garšīgi un lēti. Secinu, ka tomēr man arī nūdeles garšo.

Vakariņas bez alus kā 'пиво без водки' -ejam iedzert alu, bet staigājot pa ieliņām rezultātā ieklīstam kādā kafejnicā, kur  padzeru vjetnamiešu kafiju. To šeit pasniedza 2 traukos. Vienā ir kafija ar mazu trauciņu, kurā lej karstu ūdeni, bet otra līdzīga termokrūzei ar karstu ūdeni.. Kafija stipra, ar ļoti īpatnēju salkanu garšu, pavisam bez rūgtuma. Smarža ļoti laba, ko atcerēšos ilgi. Pēc garšas visai īpatnēja. Teikšu godīgi, ka man tā īsti pat negaršoja, bet es arī neesmu kafijas fans un ļoti reti to dzeru. Toties pats process ar tiem trauciņiem interesants.

Kafija padzerta un ejam atkal paklaiņot pa naksnīgajām ieliņām. Lielākās ielās pilns ar spožām gaismas reklāmām. Šeit, kur ejam, ielas malās kafejnīcas, klubi, veikali un masāžas saloni viens aiz otra. Šis ir populārs tūristu rajons, tādēļ viss lielāko tiesu pielāgots iebraucējiem. Neteikšu, ka baigi forši, bet vismaz 1 reizi noteikti var iziet apskatīties.

Viktors nobriedis uz kāju masāžu. Domāts darīts. Masāža tomēr izrādās visai bēdīga. Ar Taizemē izbaudīto masāžu pat nav ko salīdzināt. Laikam izvēlējāmies nepareizo salonu. Ejam uz mājām. Rīt agri jāceļas, jo brauksim tālāk uz dienvidiem. Atkal jau vēls, pulkstenis 1:40. Ar steigu jāiet gulēt.
    Rīt vēl...

Šī emuāra populārākās ziņas

1. Kā tas viss sākās

Viss sākās ar to, ka Norwegian akcijā parādījās biļetes RIX-ARN-BKK par 140 eiro. Bez lielām cerībām, ka kāds piekritīs braukt prom no Latvijas uz pusotru mēnesi, kā biju nolēmis, es piezvanīju Viktoram un teicu, ka ir laba cena biļetēm. Nepagāja ne ilgs brīdis, ka viņš atzvanīja un pateica – braucam. Atzīmēju kartē lielākos pieturas punktus, kuros noteikti gribētu pabūt un nopirku arī biļetes atpakaļceļam. Nekas daudz iepriekš nebija ne saplānots, ne rezervēts, bet līdz ar to mums ir lielāka brīvība un neesam piesaistīti viesnīcu rezervācijas datumiem. Varam brīvi mainīt savu uzturēšanās laiku un vietu. Apmēram mēnesi pavadīsim Vjetnamā un 2 nedēļas Taizemē. Man tā būs otrā viesošanās Āzijā, Viktoram un Evijai - pirmā.      Un tā, dzestrā, saulainā rītā, ar pavisam vieglu mugursomu plecos un sandalēm kājās, dodos uz Rīgas lidostu. Tur satieku abus līdzbraucējus - Viktoru un Eviju. Pirmais lidojums RIX-ARN pavisam īss. Tad neliela atelp

2. Bangkoka, tuktuks un garšīgās zupas

5.30 esmu jau pamodies, kas ir visai netipiski priekš manis. Šodien brauksim uz AirChina biroju noskaidrot vai mana biļešu rezervācija patiešām eksistē, jo internetā to nevarēja atrast ne AirBaltic, ne citi. Brauksim ar kuģīti, jo nasko kuģīšu satiksme pa Čaopraijas upi ir ļoti ērta un ātra. Mums vajadzīgs kugītis ar oranžo karogu. Pēc neilga brīža tas ir klāt un kāpjam iekšā. Brauciens maksā 15 bāti neatkarīgi no attāluma. Vērojam apkārtni un  skatāmies gps kartē, kad jākāpj ārā. Izkāpuši ejam biroja virzienā. Jāiet kādi 2-3 km, tāpēc nekādu transportu neplānojam izmantot.      Pa ceļam pie mums pienāk onka no tuktuka un piedāvā par 50bātiem izvadāt 1h ekskursijā, bet būšot jāieiet kādā apģērbu veikalā - viņam par to tiekot litrs benzīna. Saku, ka mums nevajag, bet lai aizved uz AirChina biroju. Šis ar mieru par 50thb, es saku 30 un šis piekrīt. Vēl nosaka you are happy -

8. Brauciens uz Can Tho un vakara pastaiga

Vinlonga. 8:00 no rīta kāds klauvē pie durvīm. Viktors atnesis man brokastīm pomelo, līčas, banānus, sapodillu un rambutānus. Cik labi, ka ir draugi. Bļin, alu gan aizmirsis. Labi, piedodu!       Šodien dosimies uz Konto. Aptuvens plāns izbraukt ap 9. Viesnīca rezervēta ar Agoda - 8euro par 2-vieīgu numuru ar kondicionieri un wc. Īsti gan vairs kondicionieris nav vajadzīgs, jo vakarnakt biju to ieregulējis uz 28 grādiem. Pa dienu sagribējās siltāku un pagriezu pat uz 29.      Izejot no viesnīcas lejā pie ieejas ir dzīvnieku un putnu tirdziņš. Suņi, papagaiļi, eži un vēl visādas radības. Evija pa logu bija redzējusi, ka iepriekšējā dienā kāds vīrietis nopērk vienā reizē 12 kucēnus un viņu visu laiku nelika mierā doma - ko viņš darīs ar tik daudz kucēniem. Teicu, lai iet uzprasa, bet neaizgāja. Tagad braucam prom tā arī nenoskaidrojuši. Ēšanai viņi par mazu un cik zinu, tad suņus ēd tikai Vjetnamas ziemeļu daļā, bet ejot pa pilsētu kādā vietā arī šeit ieraudzījām suņu kautķ